En bit in på 2010...

Bloggen har inte varit det jag har tänkt på i första hand nu på länge.
Kände att det kanske var dags nu o skriva ett inlägg. Sitter här nu och har precis käkat. En halv nyttig måltid. Keso, panpizza o tomat. Bara o plocka bort panpizzan så var det ju rätt nyttigt ;)

Så vad har hänt sen förra gången ja skrev?
Hmm..Robin kom ju hit på juldagen sen har vi varit med varandra fram tills igår. Så det är mycket tomt nu när han åkte igår. Jobbiga är väl när man inte riktigt vet när man får träffa han igen.
Fira ju nyår tillsammans hos Mathias, mycket trevligt. Roligt o fira med alla man tycker om!

Nyårsdagen var väl inte så lyckad, hade sjukt ont i skallen och mådde som man förtjäna.
Fast dagen efter det, det var en mycket mer lyckad dag. Drog ut till Sörsjön med gänget och åkte pulka. Eller ja åkte en gång, men vi var ju inte kvar så länge heller. Trevligt var det iallafall. Sen skulle vi grilla korv, då var det självklart för mycket folk vid grillen så då kom Alex på att vi kunde åka bort till hennes föräldrar o grilla där. Jag fick ångest för att åka dit, jag vet inte varför men det känns bara jobbigt och träffa den delen av släkten. Fast det är väl för att man aldrig ha haft någon kontakt. Men med Sara o Robin som stöd så gick det bra. Så det var faktiskt trevligt det med.

Sen bestämdes det att det skulle bli spelkväll hos Alex, vilket det blev. Spelade med andra ord. Det var rätt roligt faktiskt, men tycker nog Alias är roligare..Fast egentligen är det ju samma sak. Trevligt var det, blev lite vin och nån drink men mycket lugnt. Sen kom ju dagen då Robin åkte hem, inte lika trevligt vill ja lova.


Så här kan det se ut på bordet när vi har spelkväll :)

***
Så hur har nya året börjat?!?
Tycker det kunde ha börjat bättre, var ju så säker på o plugga i vår och självklart så kom ja inte in.
Alla andra gånger ja sökt så har reservplatserna bara rasat iväg men inte denna gång räckte inte med att stå på 11 reserv. Så nu vet ja inte vad ja ska göra. Mår inte riktigt bra över att inte ha kontroll över mitt liv just nu, att inte veta vad ja vill eller ska göra.
Vet ju inte om ja törs ta en lägenhet, tänk om ja inte får jobba något alls...Föresten blev det ju rätt lätt att välja på och bo här eller flytta för det fanns ändå inga lägenheter lediga nu.
Så det blir o stanna kvar här, men det vill ja verkligen inte. Så jävla mycket tjafs hela tiden.
Kanske inte alltid är den gladaste men låt mig vara då och tjata inte på mig.
Just nu vill ja bara bort från allt, hitta mig själv igen och förstå vad ja verkligen vill med livet.
Men hur gör man det? Det var som ja sa när ja o Robin prata, jag är inte en tjej som sitter och tänker igenom saker och ting och sen gör det...ja har alltid varit mer impulisiv och bestämmer ja mig för något då ska det hända, helst över en natt men tydligen så är det ju inte så nu. 

Om ja bara visste, bara ja hade något o se fram emot då hade det inte varit något.
Ähh allt löser sig. Det kanske är så att börjar året dåligt kanske det slutar bra. Kan ju hoppas det!

***
Bjuder på lite nya bilder som ja la in på datorn igår.
Ha det så bra ni!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0