Vilken dag...

Har varit på dåligt humör hela dagen tror ja. Hälften av alla saker som ja har gjort har gått dåligt och hälften har gått bra.
Börja med att vi skulle ut med hundarna, inte gick det o släppa dem där vi bruka för att det var nån gammal sak som skulle rasta sin lilla råtta till hund..Så vi med våra två energiknippen gick o satt oss i solen. Var väl uppskattat ifrån oss men mindre ifrån Walle och Sassa.

När ja kom in igen så började tjatet om att ja skulle åka iväg och byta däck på bilen.
Jag hade ju planerat och göra det, men ja vet inte vad det är med mamma och Sören för att de MÅSTE!
(Jag lovar att detta händer 3 av 4 gånger när ja har ska göra något) De börja tajata och ifrågasätta om ja ska göra saker och ting.
Som typ " Du vet att du ska gå ut med hunden"
Klockan är då 20.45 och ja brukar gå ut med Walle vid 21.00.
Detta gör mig så fruktansvärt irrterad.
Och tro mig, de märkar det oxå.
Iallafall så åker ja ut till min snälla mormor som lånar ut sitt föråd till mina däck.
Kommer på att ja faktiskt kan byta däck i Åby så slipper ja åka in till stan och ut till Åby med däcken igen.
Åker bort till verkstaden där de hjälpte mig utan problem.
Så långt gick det ju bra.
Sen lämnar ja av däcken..Medan jag lastar av dem och tar in dem i porten kommer en gammal tant ner och ska möta upp sin son. Medan ja får förbi så hör ja.
" Jag kände inte igen din bil, trodde att det var damen med däcken som stod parkerad där"
Så nu är man 23 år och dam.

Nu börjar min otur...Åker in emot stan och ska möta upp Alexandra. Vi hade bestämt att vi skulle tvätta våra bilar.
Står på parkeringen och väntar. Kommer på att ja måste ha bort anten, Jag får inte bort den.
Väntar på Alex som precis hade fått bort sin. Kom hon och var så kaxig och säger " Ähh det är ju bara och ta bort den" HAHA! Hon fick inte heller bort den. Som tur är kommer det fram en man i sina bästa år och frågar om ja vill ha hjälp. Tackar och tar emot hjälpen. Det var as lätt att få bort den! Pinsamt!
Sen får vi in och betalar för tvättprogramen. Ja väljer även att betala 20 kr för att få dammsuga min bil.

Sagt och gjort ja kör in först i tvätten, och det går bra. Tills ja kommer på att bilfaan verkar vara allergisk emot vatten. Den startar typ aldrig när det är regningt ute..Ber till nån gud som inte ja egentligen inte tror på att bilen ska funka efter tvätten.
Allt klart kör ut, bilen ÄR konstig...Kör fram till dammsugaren och hoppar ut. Och ser att bilen inte blivit ren.
Kan säga det att Alexandras bil oxå var skitig. Aja..börjar plocka ur skit och sånt för att börja dammsuga.
Är ju bara det att det är VÄRDENS segaste dammsugare.
Och ja som låter Walle sitta där bak har ju självklart en massa hundhår.
Så det tar tid.
Till saken hör att jag hann inte dammsuga hälften innan den stängdes av, och då har ja ändå inte varit så noga.
J*vla skit...Jag var så arg till råga på det så hade ja precis slagit i huvudet när ja skulle gå ur bilen och det gör ju sååå ont.
Arg som ett bi över att bilen inte var helt rent och att ja knappt fick dammsuga i 10 minuter så åkte ja till ÖB och köpte tvättsvampar och tvättservetter till fönstrena.
På vägen hem så börjar bilen gå konstigt, som tur är så stannar den inte förens ja har svängt upp på min gata!
Så nu återstår det ju o se om ja kommer iväg med bilen imorrn.

***
Om bilen fungerar så har jag planner på och gå ut och springa med Björn imorrn.
Kan säga att ja ångrar lite smått att ja gick med på det, men han vet ju vart mina föräldrar bor så om ja skulle dö på vägen så får han väl snällt åka hem och berätta att "hon med sveriges värsta kondition" råka trilla av pinnen mitt i skogen... hahaaha..Nää så illa ska det väl inte gå.



Efter det blir det att åka hem och ta en snabbdusch och sen är det jobbmöte som gäller.
Får se om det ger något. Förra gången gick vi mest igenom schemat och fika.

Efter det så vet ja inte vad som kan tänkas hända...Är öppen för förslag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0