Ska nog ta o sova..snart..

Har suttit o kollat på lite utbildningar o som jag har sökt.
Har inte sökt så många denna gång, för att ja vet ju inte om ja vill plugga.
Gör en back up iallafall.
Ska göra en plan C oxå, det är o läsa matte b på komvux.
Jo! Jag skulle ha läst den i vår nu, men jag klarar helt enkelt inte av att läsa kursen på distans.
Så jag tänkte väl kanske läsa matte b och biologi a eller något sånt i höst.
Det får liksom vara min reservplan c ;)

Mitt resultat avb högskoleprovet kommer om ca en månad.
Skulle kunna kolla redan nu, men känner att det kan vänta.
Har inte så stora förhoppningar om att det ska vara ett bra resultat.

***
Gu vad alla skaffar barn, förlovar sig, letar hus och bara är kära.
Är jätte glad för att det går bra för er, tro inget annat.
Men ibland blir man bara påmind om vad man verkligen vill ha, men inte har just nu.
Samtidigt som man vill ha allt det där, så börjar ja känna lite små panik över att börja tycka om nån eller komma någon  nära igen. Orkar inte med ett misslyckade till. Jag vet att det kommer kännas helt annorlunda när man väl träffar nån som verkligen tycker om en. Men allt gör ju en osäker..Det har ju liksom varit som det har varit i mina två tidigare förhållanden, det har väl inte varit så att ja fått nån bättre syn eller "självkänsla" i dem.
Fast det är väl så när man är blåögd och tror att allt alltid kommer bli bra.
Kanske är så att ja kämpat för mycket för fel saker.
Men ja har vägrat ge mig. Kanske just för att ja verkligen har tyckt att det varit värt och kämpa för.
Bara synd att det aldrig blivit bra.
Men så är ju livet, man kan inte få allt!

***
Vill ha något o se fram emot, hatar att inte ha det!
Fasen det är så irrterande att inte ha. hmm..fattar inte varför man måste ha det.
Men sån är jag.
Nej nu ska ja sova.
Kanske kan drömma något fint eller bra..Kanske man vaknar på lite bättre humör imorrn.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Helén

Hej hej...

Hoppas du fick en fin sömn trots grubblerier!

Humm - vart ska jag börja?

Jag är du en tjej som har en helvetes ryggsäck med mig genom livet. Har känts som att det bara fylldes på, fick inte en chans att tömma den ngn gång. Förhållanden? Shit - vad lärde jag mig av otrohet, misshandel, lögner, psykopatiskt beteende? NADA.... Jag var done med killar - vill inte ha ngn, bara när det passar mig, ha ngn o dejta, träffa o du vet vad... blink blink Men INGET förhållande - litade inte på någon - that´s it!



Jag möter Danne o jag faller handlöst, kan inte gå emot mina känslor. Man VET när han är står där tjejen!

Jag har lärt mig massor om jag går in djupare i mig själv. Under tiden när jag var i dessa förhållanden o sen i min ensamhet så fann jag VÄRDET i mig, vad jag VILL ha hos en man. Men det förstod inte jag förens dagen Danne stod framför mig. Jag har synat, letat efter "fel" - finns inga! :)



Kom igen tjejen - det är vår, snart sommar o du är singelbejb! :) Lev livet med din goa (verkar vara toppentjejer av det du skriver) vänner, ha kul, dansa, sup, humma o va glad! ;) Snart sitter du där med man, hus, kolikungar som skiter ner sig jämt o tänker tillbaka på ditt singel liv - o visst vill du le då? :) Pepptalking!



Det du skrev om "misslyckande" - finns inga misslyckanden, bara ny lärdom! Av alla förhållanden (även de dåliga) lär man sig någonting av - bara att komma på vad! :)

Vet ju inte vad du har varit med om - men du är du - o värd det bästa!



Kram på dig tjejen!

2010-04-14 @ 07:12:39
URL: http://www.heponimas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0