Man tar inte upp andras tuggummi från marken....

När ska alla hästar komma in i stallet? När ska hamstern hoppa in i hjullet som redan snurrar? När ska hissen gå ända upp?
När ska vissa börja tänka själv?
Det finns oskrivna regler som typ alla normala skulle kalla sunt förnuft. En del har tydligen begåvats med att inte ha det, att inte kunna tänka själv, att inte veta vad som är rätt o fel.
Blir så less att det ska vara så här. Jag har redan tröttnat. Säger en sak till mig en något annat till en annan.
Till på köpet är det så fel med falska människor, sitter personen och säger.
Ni som känner mig vet hur arg ja kan bli.
Det var som ja sa till Sara förut när vi satt i trappan och prata.
(Det är våran tradition)
Att ja har inte kännt mig så arg på någon sen ja var ihop med Janne och vi bråka.
Då är det illa, för det är inte många som kan väcka just denna känsla, men nu finns det en till.
Känner bara att det är dags att börja tänka. Håller denna person på så här har hon inga kompisar kvar snart.
Ingen som orkar vara henns kompisar.
Ledsen och säg det men det är så det är.
Visst man kan bränna broar och man kan bli förlåten, men att bränna ner ett par broar i veckan gör att kompisarn tröttnar och försvinner. Kan man se ett mönster kanske?
Vad vet ja.
Hoppas bara att denna person kommer börja tänka lite själv och sluta vara så falsk.

Som sagt man tar inte upp andras tuggummin från marken och använder det själv.
Just detta har inget med mig o göra, men det rör en nära kompis och så här gör man inte emot henne!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0