Onsdag...

Och jag är på världens sämsta humör.
Jag vet inte vad det beror på men ja känner mig bara sur och irriterad.
Vet inte om det kanske är "vanligt Jansson humör" eller om ja bara vaknade på fel sida imorse.
Sov ju iallafall länge vilket var väldigt skönt efter kvällen på jobbet igår.

Var en rätt jobbig kväll på alla sätt och vis.
Började med att de bokat in en dusch på en som började 16.00. Vilket innebar att hon skulle hämta nyckel åka till tanten och duscha och sen tillbaka detta inom en halvtimma.
Vi tyckte synd om tanten som endast har detta från oss så vi ordnade till så att Nettan tog en lista där det inte var så mycket på.
Då kommer våran chef in och vi berättar som det var. Istället för att beröma oss och verkligen tycka att det var bra det vi gjorde så börjar hon bara ifråga sätta om vi skulle hinna. Och om det verkligen gick och göra så på kväll schemat.
Dumt och bara säga att guu vad bra att ni gör så, då ger vi en bra service till alla.
Det var liksom detta ja gick och reta mig på halva kvällen.
Till det kom ett larm, om att en tant var dålig. Ja och Nettan åker dit det slutar med att vi får torka upp spyor som ligger över ett halft golv.
Jag tycker jätte synd om tanten som bara mår mer illa och inte ens kan skölja munnen utan får upp det igen.
Sköterskan som blev larmad bestämmer sig för att inte skicka in tanten Akis.. Det slutar med att tanten får ligga ensam och må dåligt hela natten.

Tycker att de skulle vara en självklarhet att skicka in henne. En gammal männsika ska inte behöva ligga själv och må dåligt under natten.
Men i den hela stora vård-kedja, så vem bryr sig om en enkel undersköterskas åsikt!?!

Var iallafall rikigt trött när ja kom hem igår och det har hållt i sig.
Ja vad ska man säga mer än att ja hoppas att ja är på bättre humör imorgon.

Snart fyller ja ju år oxå 22, tillochmed.
Mamma och Sören kommer hit :)) Mycket Nice!
De undrade vad ja önskade mig, och ja kan inte komma på något.
Jo ett databord men då måste vi kolla upp hur stort det kan vara, så då får vi åka och köpa det när de är här.

Nu vet ja att många bara, "Kommer hon inte ner till norrköping när hon fyller år"
Nej det gör ja inte, utan vi kommer senare i vår när vi fått bilen.
Sen har ja ju tur som har Sara som kommer och hälsar på i slutet av feb.
Då tänkte vi ha lite fest för både mig och Robin som fyller år runt den tidpunkten.

Nu ska ja och Robin gå till OK och handla lite dricka till filmen som vi
ska kolla på.
Hej hej

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud va har jag kommit till för ställe :/

2009-01-15 @ 14:48:48
URL: http://kevinsmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0