Upp och ner!

Tycker att sömnen blir helt upp och ner när man inte har ett schema och jobba efter.
Blir så konstigt när jag alltid måste ställa om mig. Så fort jag har ställt om mig från något håll då är det dags att byta igen. Nu har jag egentligen bara jobbat 21.20 till 01.20.
Fast det är inte det lättaste att koppla av när man sovit en hel del på dagen, innan man börja jobba.
Bordde se om ja inte skulle kunna låta bli o sova före jobbet och sova efter istället.
Fast då skulle ja vara sjukt trött på jobbet.
Det mest vuxna skulle väl vara att gå upp mitt på dagen istället för att sova fram till eftermiddagen.
Lättare sagt än gjort.

***

För en vecka sedan sov ja som en gris, men det var ju inte så konstigt..kände mig riktigt lycklig då.
Haft den bästa bakisdagen någonsin.
Den glömmer man inte så lätt...Jag förstår inte att det ska vara så mycket enklare och somna när det ligger någon brevid en. Det är som om det ger någon slags ro av att ha han berevid mig och liksom känna att han ligger där och sover. Att höra hur han andas. Det får mig trött (hehe)
Jag hade ju somnat till ett tag förut, tydligen inte så hårt så ja slapp och vakna av att någon av våra grannar hade efterfest. Roligt med efterfester, men inte för de andra som bor i huset (haha) Bitter för att ja inte fick bara med. Nej inte så, men det är bara jobbigt när man har lite problem och somna och bli väckt när man äntligen somnat.

***
Jag är så sjukt sugen på och gå och shoppa lite nya kläder.
Tänk att bara få gå och handla något man ska ha på sig på kvällen när det blir utgång kanske tillochmed handla nya skor. Klippa sig. Köpa dricka på systemet och sen gå hem och börja fixa sig. Det skulle vara guld nu. Tänk att få sätta på sig lite nya kläder som man köpt och verkligen trivs i. Det var rätt länge sen nu känns det som. Fast vad ska man göra när man har pengar till räkningarn?
Spenderade mina sista pengar förra helgen, vilket ja INTE ÅNGRAR!
Fast en hel månadslön skulle inte vara helt fel o få.
Skönt är ju att ja jag klarat mig utan a-kassa.
Mailade lite med min handlägare på arbetsförmedligen och hon tyckte väl att det var lite onödigt för mig att vara inskriven där nu när ja ändå inte använder mig av a-kassan och har kommit med i vikariebaken.
Får se om ja ska gå kvar hos min jobbcoatch. Det är faktiskt rätt bra och gå där, han får en och se framtiden lite annorlunda än vad man sätt den förut. Sen att man har fler bra egenskaper än 3 st.
Det är väl ändå typiskt att man inte kan erkänna att man är bra? Att man har många bra egenskaper.
Det är så lätt att hitta 10 negativa egenskaper men när det kommer till att hitta 10 bra..då är det bra svårt.
Det tycker ja iallafall.

***
Nu är klockan snart 06.30.
Kanske ska försöka att sova lite. Eller så är ja vaken ett tag till så kan ja gå morgonrundan med Walle!
Det lilla livet måste ju ut och ja brukar gå ut vid 08.00 men en timma mer eller mindre gör inte så mycket för att han brukar vara rätt pigg på att gå och lägga sig och sova med matte igen.
Myskillen! Han är som en liten korv. Finaste.

***
Fick reda på en sak för ett par dagar som har fått mig och tänka.
Jag vet inte om det kommer bli något, men det ser ut som det finns en stor chans till att mitt liv kommer att förändras. Har tänkt fram och tillbaka på vad jag ska göra i vår. Ser tyvärr ut som att jag och Walle kommer att lämna Norrköping igen. Det är nämligen så att ja ligger på 11:e reserv plats på Örebors Univesitet efter antagningsbesked 1. Så att jag hoppas att inte de 11 före tar sina platser.
Har ju sätt på platserna att de minskar rätt bra när antagnigsbesked 2 kommer.
Kanske man kan skaffa sig en ordentlig utbildning som senare leder till ett bra jobb.
Ni kanske vill veta vad ja står i kö till, Socionom...Så är det så att ja kommer in och verkligen klarar av det så får vi en socionom i släkten.
Berättade för min kusin om det här och hon blev ju as glad bara av att ja stod som 11:e reserv.
Så då känns det som om en del kommer bli stolta när/om ja blir socionom.

¨Då blir det bara att hårdplugga och läsa en massa böcker....



***
Nej nu ska ja försöka att släppa alla tankar och se om man inte kan glo på lite tre kronor innan ja går ut med Walle.

Hoppas ni får en fin Lucia.
Måste bara säga det att jag som varit emot julen så mycket i år, fick faktiskt lite julkänslor igår när ja jobba.
Det var så tyst ut och det var vitt ute precis som det är på julafton så då fick man lite julkänslor. Kändes lite mysigt faktiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0