God Morgon!

Kan ni gissa, ja just det Kristin kan inte sova, eller hon har sovit jätte skönt fram tills hon vaknade vid 04.30.
Så nu har ja suttit och surfat runt en stund...Prata en stund med mamma när hon var uppe och läste tidningen.
Nu sitter ja här med en sovandes Walle precis slickad vid mitt ben. Lilla killen, ska snart väcka honom så vi tar oss en morgonpromenad.
Kan vara skönt..Tänkte att om ja går en lång promenad nu på morgonen, tar ett bad och lite ansiktsmask efter det.

Då lär ju klockan vara 10 när man är klar med det, så kan man se på någon film och sova en stund på dagen. Kanske man vaknar så man har eftermiddagen och kvällen framför sig innan man går och jobbar.
Lite tråkigt och sova tills man ska gå till jobbet. Det blir liksom bara och duscha och göra ett par smörgåsar och sen dra. Ska testa detta nu se vad som passar bäst...Som om det här skulle gå om ja inte vaknar av mig själv. Skulle ju inte sätta klockan för att gå upp precis. Men får vara nöjd med att ja är vaken idag.

Älskar verkligen nu när det blivit vinter, så himla mysigt..men något som inte är så mysigt på vintern är alla j*vla bildörrar som fryser fast. Var sugen på cola igår så då tänkte ja att jag skulle ta  bilen ut till Eneby och Supermarket för att inhandla en cola. Tänkte att Walle skulle få följa med, så vi tar på mig kläderna och tar Walle med mig ner till bilen, men när ja kommer ner så har låset frusit det gick ju lätt och fixa, men sen går inte dörren på förarsidan upp så ja får snällt krypa in från andra sidan. Det var ju inte jätte svårt...Men när jag kommer upp till Eneby så får ja inte upp den dörren heller...Jahopp...Tänker ja hur fan ska ja göra nu?
Ringer Sören som säger att ja får vända och åka hem igen! Faan heller tänker ja..Riktigt sur var ja...Så jag sitter där en stund och tjurar...Ringer upp Robin som får mig på lite bättre humör..När ja pratar med Robin kommer ja på att ja inte testat med bakdörrarn. Kollar dörrarna i bak och de gick upp...så ja krånglar mig bak ibilen och ut igenom den dörren. Fick min cola.
När ja kommer ut fick ja gå in samma väg. Tur att klockan var rätt mycket och inte mycket folk ute.
Hoppas det går bättre ikväll när ja ska till jobbet!


Måste säga det att ja tycker att det är himla roligt och köra bil nu när det är snö ute.
Gillar o gasa på lite...hihi..Hade ja haft lite mer pengar och bensin hade ja kört ut på landet o kört lite. Fast nu får nöjesåk vänta. Får bli en annan gång! Nästa vinter kanske (höhö)

Så himla ledsen över att ja inte kommer kunna hänga med på kryssningen i Januari.
Men man var tvungen och boka och betala det nu denna månaden och jag får inte ut så mycket nu.
Inget vidare när alla andra ska åka. Inte roligt o vara den som får sitta och lyssna på allt roligt de är med om på båten. Känns inte vidare bra, men 1000 kr är helt uteslutet, det kan ja bara inte betala.
Får väl åka, någon annan kryssning efter ja fyllt år. De andra åker 30:de Januari men ja fyller ju 23, 12 dagar efteråt. Får kanske tänka på att ja ska plugga i vår och då kanske det ändå krockar med skolan!
Försöka tänka possitvt, men ja är ju inte så bra på det. Skulle nog behöva gå någon kurs där man lär sig tänka possitvit.

Fast det är konstigt, ja ser mig inte som en negativ människa, men ja ser nästan allt ifrån den sidan.
Är det kanske för att ja inte vill bli besviken? Eller kanske ha för höga förhoppningar.
Har så lätt och få det och sen när det inte går som det ska blir ja så himla besviken.

Guu vad ja saknar Alex!
Jag vill att hon kommer hem nu!
Så¨tomt utan henne, ingen som ringer och tjatar på en om att hänga med dit eller hjälpa till med de ena eller det andra. Ingen tjaffsa med, ingen att skoja med. Klart man kan skoja med andra...men det blir inte på samma sätt.
Nej, gumman nu får du komma hem ifrån solen!

 Vi har alltid roligt när vi inte har tråkigt. 
Alex, hatar att ja lägger upp de här bilderna, men det struntar ja i för ingen kan ha haft så roligt på vägen mellan Finspång och Norrköping som vi.

Nej om man skulle ta och göra något med sitt liv. (höhö)
Som vad? Lovade och väcka mamma 07.00 så vi kunde gå ut tillsammans.
Det är ju ändå en kvart kvar tills ja ska väcka henne och Walle sover som en liten gris..Så det är ändå ingen idee och stressa...Får nog lyssna på lite musik ett tag till.

En sak till som ja inte vet om ja ska skratta eller gråta över.
Det är ju såhär att på jobbet dokumnterar vi ju i ett program som heter Sofia Omfale.
Alla har ett varsitt användarnamn och lösenord. Till saken hör att ja hade ju det när jag jobbade i Kolmården.
Nu sa ja till att ja behövde ett användarnamn och det för att kunna skriva nu när ja jobbar på natten.
Då får ja till svar att ja kan använda mina gamla uppgifter. Hahaha!
Det är faan nästan 2 år sen ja använde det, hoppas att det inte menade allvar med att de trodde att ja kom ihåg det. Så nu på morgonen måste ja ringa IT-enheten och hoppas på att de ger ut mitt användarnamn och lösenord.
På ett sätt skulle det vara konsitigt om de bara gav ut det, för att de vet ju inte med säkerthet att det är ja som är ja, skulle ju kunna vara vem som helst som ringer och begär mitt användarnamn o lösenord. Aja..kanske har sätt för många filmer, hoppas ju att det inte blir några problem. Fast med min tur....Eller ska inte tänka så...possitvit tänkande!!

Blev ett långt inlägg men det blir ju så när man inte kan sova.
Hoppas ni får en bra dag! =D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Horro!!

Den bilden far du ju itne lagga ut, hahaha

bilden da alex forsoker se sexig ut da hon bara ser ackligt ful ut! hahahah

Sakanr dig med och Nae ingen kan ha sa kul som vi ;0)

2009-12-18 @ 09:54:08
Postat av: Anonym

Tråkigt att du inte kunde åka på kryssningen som du har pratat om. Men du får komma till mig i början av februari så ska du se att du får kul. Kul på många sätt ;) Tänkte även bjuda dej på middag då så hoppas du kan komma. Puss

2009-12-20 @ 00:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0