5 timmars jobb!

Trodde jag skulle ha jätte svårt och somna igår, men det hade ja inte.
Däremot var det tyngre och vakna själv. Fanns ju liksom ingen att krypa tätt intill o mysa med.
Det kändes faktiskt tugnt. Vaknade iallafall vid 06.00 och var väl vaken till 08.00. Sen somnade ja om och vakande vid 11.
Sen att Walle helt plötsligt valde att sova i sin säng på golvet var ju lite otippat, då kändes ju sängen ännu större än vad den egentligen är.


När ja vaknade hade ja en hel timma på mig innan ja börja jobba.
Så jag jobbade mellan 12-17.30.
Lite lagom sådär...hann med och åka upp till akuten, men när gubben förstod att ja inte skulle sitta med honom hela tiden så blev han genast bättre och åkte hem igen. Lite roligt vad som kan göra en frisk.
Sen efter det så var det iväg och hämta en annan klient..han kom gåendes en bra bit från platsen vi skulle träffas...han hade tydligen fått sluta tidigare så han var på väg hem.
Tur att jag kände igen honom.
Men det gick bra. Fast jag jobbar nog hellre natt
Det kan hinna ändra sig, ska jobba mellan 8.00-16.00 imorgon.
Efter det är det bara hem och sova en stund sen iväg och jobba på SH-teamet.
Så det blir en riktig jobbar helg.

***
Klockan är 19.30 och ja är redan klar för sängen, vilket kan vara rätt skönt med tanke på att ja inte jobbar dag så ofta och med all säkerhet kommer vara svintrött imorgon.
Funderar på att krypa ner och kolla på "Flickan som lekte med elden"
Skulle ju sätt den i helgen som var, men fick trevligare saker att göra!
Samtidigt som ja är sugen på att se filmen så köpte ja en bok på ÖB för ett par veckor sedan som ja har kollat på länge. Kanske ska börja läsa den? Hmm..Svårt val faktiskt.

Jag undrar när Alex´s Danne hör av sig då, skulle få nyckeln till Alex så ja kan plocka bort lite post och vattna blommorna åt henne nu när hon är i Thailand.
Får väl skriva till henne på facebook och sen om hon hört något ifrån honom.
Jag bryr mig ju inte om han gör det ja ska göra, men det kan ju bara bra o veta det.
Vi får väl hoppas på att man får någon klarhet i saken snart.

Sen funderar ja på om man ska hänga på Maria och dom o käka på Juldagen. 350 kr kostar det.
Men ja vet fasen inte, det är mycket pengar när man är arbetslös och inte jobbat så mycket i November.
Bättre om juldagen var i Januari. Då hade ja kunnat göra det.
Vi får väl se vad som händer.

Surfa lite till o sen kolla på film eller lägga mig o läsa!
Hoppas ni har haft en bra dag och att ni har en bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0