Larmutbildning.

Ja, då var det dags för en liten blogg-stund. Ja, jag erkänner att Robin jobbar och ja har verkligen inget bättre för mig.
Har ju satt på en tvätt och en disk så nu tycker ja att jag kan ta det lite lugnt. Just nu sitter ja o kollar på sjukhuset, rätt roligt och kolla på det nu för att ja känner ju igen ganska mycket av stan.
Frågan är vad man ska titta på nu?!?
Blir nog Bonde söker fru.

Ja så har man varit på larmutbildning  idag, det innebär att jag tydligen blev larmansvarig tillsammans med ett par andra.
Tycker att det är konstigt att man bara tar förgivet att ja vill bli larmansvarig. För att det var faktiskt ingen som sa något om att bli ansvarig för något bara att ja skulle gå kursen.
Fast det är ju alltid nyttigt och lära sig det mesta om larmen för att det är ju en stor del i jobbet. Fungerar de inte så kan det bli stora problem. Fast nu har de ju mig som ansvarig och då kommer det ju inte vara några probelm (hihi)
Det possitiva med det hela är ju att ja får mer ansvar och kan då kräva mer lön!

Annars händer inte så mycket, blir mycket bowling den närmast veckan. Först på lördag med Mamma,Sören, Robin och Robins föräldrar. Blir middag på kvällen oxå. Det kommer allt bli mysigt.
Sen så blir det "planerings-dag" med jobbet på

Tycker att det är så tråkigt när Robin jobbar natt, det är så tomt. Sen när man ska sova så är det ju så tomt.
Saknar honom så mycket när han jobbar natt, men det är väl för att vi inte kommer ses förens ja kommer hem från jobbet imorgon. Bättre när han jobbar dag för då vet man ju att han kommer hem vid 19.30 tiden. Sen har man ju hela kvällen och mysa lite. Men så är det ju inte när han jobbar natt.
Men det är väl bara bra och längta lite.

Ska nog lägga mig och läsa lite senare, har ju faktiskt lånat 4 böcker av Helen.
Och det måste jag säga att det kommer bli himla tråkigt när Helen slutar, för då är det ingen rolig kvar.
Vad ´ja kan komma på nu. Synd bara att de man jobbar bäst med ska sluta. Fast man får se hur länge ja stannar, har ju iallafall sökt skola, får se om man kommer in.

Nu får det iallafall vara nog. Får väl se om ja skirver imorrn oxå.
Robin jobbar nämligen imorgon med (hihi)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0