Ett nytt försök...

Skulle skriva i bloggen förut och ja kom en ganska bra bit innan datan eller sidan gjorde något så att allt försvan.
Lite tråkigt, man orkar ju inte skriva om allt igen.
Men nu har ja så tråkigt så ja skriver ett nytt inlägg.


Det är så roligt och se när  alla  skriver "Äntligen helg" och så vidare. Tyvärr är ja inte lika glad för att det är helg, för att nu när eran arbetsvecka är över börjar min.
Känns som om ja jobbat varje helg nu, men det är ju bara två helger i rad.

Så nu har jag bara fem dagar framför mig sen är ja ledig 4 dagar var av tre av dem ja ska spendera i Norrköping.
Robin kommer ju på lördagen, för att han inte fick semester på fredagen. Vi bokade iallfall en biljett som gick o omboka om det skulle ske något under så att han kan ta ett tidigare tåg.
Försöker att göra så mycket som möjligt på fredagen så att kvällen går snabbt, så att det blir dag och man får hämta Robin på station.
Fasen det här är nog den värsta fredagen på varfemte vecka.
För att det är då Robin börjar jobba efter sin långledigheten.  Ja kan inte hjälpa det men det känns så ensamt och tråkigt just den här kvällen.
Fast det är väl för att man är van vid att nån är hemma och jäklas med mig. :)

Guu vilken huvudvärk ja har haft nu ett par dagar och det känns som om ja är trött jämt nu för tiden. Det är inget roligt och vara trött varje dag. Känns som om ja skulle behöva sova 24 timmar i sträck för att känna mig pigg igen.
Fast när skulle man ha tid med det?
Jag hoppas verkligen att ja kommer in på skolan, så man kan börja plugga.
Är så himla trött på jobbet nu.

För att det känns som om man gör en massa jobba som man inte har betalt för.
Vi har en massa brukare som flyttat till olika boenden och då har timmarna gått ner. Då är det ju självklart att timmarna är mycket mindre än förut. Det som inte chefen förstår är att vi inte kan ta bort något personal på kvällen. Vi ska vara 5 på kvällen men ofta fattas det någon och då tar de inte in någon. Och då får vi dela en rad.

Det går ju bra och man hinner med, men till saken hör ju det att vad gör vi när någon ramlar eller larmar av någon annan anledning?
Hela kvällen skiter sig då och man får stressa som bara den. Ja vad ska man säga?
Det är ju inte vi som bestämer, men jag tycker ändå att de ska lyssna lite på oss som jobbar på "golvet"
Fast det är ju ekonomin som styr väldigt mycket. Tänk om inte pengar var med och bestämde överallt.

Men det är ju inte bara att jag är trött på jobbet, utan man vill ju utvecklas lite också, lära sig nya saker och det tycker ja inte att man gör när man jobbar inom detta yrke så där är oxå en anledning till att ja vill plugga. Så vi får väl se vad som händer i vår.

Skulle precis lägga in två bilder o då försvan allt men ja hitta det igen, så glad ja blev =))

Dessa två mår bara bra och man kan verkligen inte hitta finare katter!None



Ska snart krypa ner i sägen och titta på nån film. Skulle verkligen vilja ha en tv i sovrummet så man skulle kunna titta på innan man somnar så man slipper att se på film hela tiden.
För ibland kan det ju faktiskt vara något på tv som man vill se. Men vi får se vad Tomten kommer med till mig och Robin.


Ska tacka Dani och Maria för de två senaste kommentarerna.

Dani, jag vet att ja får ringa dig och det vet du att ja gör om jag behöver prata.

Maria, Du kan ju alltid dricka en kopp choklad eller något annat gott behöver ju inte vara te =P
Hoppas du och Tessan får det roligt imorrn när ni går ut, Har läst din blogg hihi.....


Nej, nu ska ja avrunda lite..Ni får sova så gott och ha en trevlig helg!
Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0