4/11-08

Vilken fantasi jag hade till rubriken (hehe)
Orkar inte bry mig. Känns som om ja har slutat bry mig om vad andra tycker på senaste tiden. Vilket är hur skönt som helst. Har även börjar att ta för mig mer och SÄGA ifrån.
Visst har väl gjort det förut, men nu visar ja mer vad ja tycker och tänker.
Det gäller bådde på jobbet och privat.

På jobbet tänker ja verkligen inte göra något mer än vad ja har betalt för. Allt började igår. När det var dags att räkna ut brukarnas tidslistor.
Jag har sagt att ja gärna gör det. Fast under mitt arbetspass fanns tyvärr inte tiden för att räkna. Då sa ja bara till chefen att ja gärna tar hem dem och räknar. För det finns ju alltid en timma över när man inte gör något. Och emot det kunde ja ta en timmas komp. Alltid bra och ha lite tid innestående. Men chefen skulle tänka på det, vilket vi andra tyckte var rätt illa för att när någon erbjuder sig varför inte ta chansen?

Senare under eftermiddagen kommer chefen och frågar om ja kunde jobba över till 22.00. Alltså skulle ja jobba 7.30-22.00 Vilket ja verkligen inte hade lust med. Och det sa jag oxå. Plus att ja ville kunna uträtta lite när ja kom hem.
Óch med handen på hjärtat ville ja umgås lite med Robin för att våra lediga dagar ihop är få o när båda jobbar ses vi inte alls mycket, har vi tur kanske 2 timmar.
 Jag åkte ut på ett par ärenden och under tiden ringer telefonen och då var det våran tjej som håller på med schemana. Och säger att hon skulle hälsa ifrån chefen att ja hade blivit inbeordrad. FAAAN vad arg ja blev.
Jobbade iallfall till 20.00 och sen räknade ja de där jävla listorna i två timmar, blev ändå inte klar så ja skiter i dom nu i två dagar för att ja är ledig!
Men varför inte ta in nån som är ledig och inte nån som jobbt dag redan? Vårat fackombud var inte så glad över det. '

Fast man får tänka på PENGARNA! Ett bra bidrag till våran nya LCD-Tv  ;)

Jag undrar om vad som händer, börjar se människor på ett nytt sätt. Jag vet inte om det kan vara så att ja inte ser vad de går för ifrån första början.
Jag har funderat över det nu för det är rätt många man har fått en annan uppfatting av. Men det är ju så att man förändras och då kanske ens tankesätt oxå gör det?!? Vad vet ja?

En sak vet ja och det är att jag vill ha VINTER med en massa SNÖ.
Jag älskar snö, älskar när första snön kommer och man går ut och går och hör när det låter under skorna.
Hoppas på att det kommer lite snö snart.
En sak till kan ja berätta, JAG ÄR LEDIG PÅ JULAFTON!  



Det är första gången på två år ja är helt ledig.

Nu blir det fim och mys. hej hej

Kommentarer
Postat av: maria

du är utmanad

2008-11-15 @ 23:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0