3 dagar i rad....

Nu när ja skriver idag.
Ja okej Robin jobbar idag oxå, eller man kanske ska säga natt. Jag la mig faktiskt tidigt idag så att ja kanske kan somna lite tidigare än vad ja gjorde igår.
Det borde ja göra, är rätt trött. Ibland hatar ja verkligen mitt jobb.
Speciellt när man kommer till nån grinig pensionär som bara klagar som tror att man är helt dum och som inte tror att man kan något. Då blir ja ARG.
Som vi sa på jobbet efter ja varit där, att det finns ju faktiskt tre vårdgivare till som denna person i fråga kan välja.
Så är det så att vi är så himla dåliga så är det fritt att välja någon av de andra.

Sen kan ja säga att ja älskar mitt jobb, när man är på dåligt humör, så kommer man till en av våra gulligaste tanter.
Och hon frågar om det är kallt ute, ja säger bara att hon får känna på mina händer.
Hon tar tag i handen och känner att ja är jätte kall.
Sen försvinner hon in i sin garderob sen kommer hon ut i köket och säger "VÄlj"
Då står tanten där med två par vantar som ja ska välja imellan som ja ska få låna. Är inte det gulligt?
Älska verkligen de söta gamla gummorna :))

På fredag är det en vecka kvar tills ja, Helen och Johanna ska åka till stockholm och shoppa. Det ska bli så himla roligt.
Jag hoppas att Johanna hittar i Stockholm för att Helen sa att hon är värdelös på att hitta där.
Och ja har aldrig varit där på egen hand bara med skolan och fotbollen.
Men ja tror att det kommer bli en toppen dag. Vi kommer att ha så himla roligt. Det är två roliga tjejer ja åker med och ibland kan ja oxå vara lite små rolig om ja får säga det själv.
Så då kan det inte misslyckas. Försökte få med mamma men där fick ja ett stort "NEJ"
Och sen en lång förklaring till varför.
Älskar min mamma men ibland blir ja rätt trött på henne. Fast det är ju bara det att ja aldrig skulle klara mig utan henne.
Sånt är livet.
Mamma är alltid bäst ;))
Måste ju skriva lite snälla saker om henne för en glad mamma köper många fina julklappar :))

Gu vad ja går runt och drömmer om den dagen vi får köpa bilen, allt kommer bli så mycket lättare.
Här är bara några saker som kommer bli lättare.

1. Jag kan köra Robin till och ifrån jobbet (Det tycker han är bra)
2. Jag kan åka och handla vart ja vill när ja vill.
3. Jag och Robin kan åka till Norrköping när vi vill.
4. Jag och Robin kan åka hem ifrån Norrköping när vi vill :P (Nej men vi kan välja själv när vi vill åka, utan att vara beroende av andra)
5. Då kanske Robin blir lite avundsjuk och känner att han oxå måste ha ett körkort.
Det där är bara ett par saker som kommer att göra tillvaron med bil mycket lättare.
Sen får vi ju ta det lite lugnt det tar ju ett tag till tills vi får bilen, men ja kan inte låta bli och drömma lite :))

Nu ska ja ta och surfa runt lite!
Hejs svejs :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0