Nu börjar det ordna upp sig =)

Allt började i söndagskväll när ja tittade på mitt schema, skönt ja skulle jobba en C-tur. Då kunde man ju vara uppe lite längre och bara ta det lugnt. Vi sitter uppe till ett kanske halv två och kollar på två och 1/2 män. vi går och lägger oss. Klockan 7:35 ringer min mobil och ja hör en röst  som säger "God morgon, är du på väg"
Jag började tänka efter och det enda ja fick fram var "ja ska ju jobba kväll"
Nej du har en A-tur på schemat. Fick panik och sa att ja kommer så fort jag kan. De ringde 7:35 och jag var på jobbet 7:55, det var inte så illa.

Förmiddagen flöt på bra medan ja var ute och jobba ringer min telefon och det bar Helen som ringt mig på morgonen och hon frågar om jag vill jobba natt. Då skulle ja alltså sluta 16:30 och sen börja 21:50 igen. Tackade absolut ja till det. Det är lättförtjänta pengar. Det ja skulle göra var att sitta hos en tant hela natten. Det gick bra, tanten sov nästan hela natten utom när ja var tvungen att ge henne något att dricka och byta blöja på henne. Sen sov hon så gott och lugnt. Framåt 4:00 då började jag bli riktigt trött faktiskt och timmarna fram till 6:30 var väldigt långa. När klockan var 7:00 tänkte ja nu får ja gå hem om tio minuter, då de ringer från jobbet och säger att hon som ska byta av mig har försovit sig. Hon skulle bli 10 minuter sen. Det var nog de längsta 10 minutrarna ja varit med om. Kom iallafall hem och somnade direkt.

Sen var det dags att vakna tyckte Robin klockan var då 12:00. Fast ja kan ju säga det att ja somnade en stund på eftermiddagen också. Sen städade vi av lite, för idag var det dags och hämta katten. Vi fick åka med Robins föräldrar.  Man kan ju säga att hjärtat smällte när man fick se honom. Vi har inte kommit på något passande namn, men vi kom ganska snabbt överens om att han inte var någon "Stiff Nipples"
Så nu ligger han under soffan och är rädd, så vi får se när han kommer fram. Se sen när man kan ta lite bilder och visa.

Det är mitt senaste dygn det :) Hejjs svejjs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0