Lite små trött....

Lördag idag då, är ganska trött faktiskt.
Jobbade igår men det var inte så farligt, fast det var faktiskt lite stressigt. Igår märkte ja av för första gången
att det är stor skillnad här jämfört med att jobba i Kolmården.
Ibland känns det som en del på nya jobbat, inte tar saker och ting på allvar. Jag har alltid lärt mig att man ska dokumentera allt som händer ifall det skulle hända något efteråt. Fast de varkar inte alla tänka på här uppe.
Jag känner mig både glad och tacksam att ja fick börja mitt arbetsliv i Kolmården. Jag tror att man bli "fostrad" I början av sitt arbetsliv och ja känner att det var en mycket bra början på mitt yrkesliv.

Fast idag är jag ledig, skönt det. Vi sov ganska länge. Sen åkte vi ner till stan och handlade lite på systemet. Så skönt och bara ta en cider eller kanske två och sitta hemma. Det kunde ja aldrig förr, men det har ju sina anlednigar. Nu kan ja slappna av.

Vi köpte ett spel till datan oxå. Robin har nämligen lärt mig spela Word Of WarCraft. Det är faktiskt roligt.
Höll på och dö i affären, vi fick väl vänta i sådär en kvart för att det var nån finnig tonåring som skulle byta in sina spel och det tog ju hundra år. Så seg. När vi trodde att han var klar så skulle han självklart byta in ett till spel. Som tur är så kom en annan och hjälpte oss. När ja betalat så säger killen "Välkommen till Word Of WarCraft"
Tycket det lät så nördigt. Fast det var som ja o Robin prata om på vägen till bussen, en del människor får ju verkligen detta spel och bli nördigt.
Fast då är det ju så att vi får "coola" upp det lite.

Det är skumt, när vi stod och väntade på bussen så kom en man och skulle tränga sig fram bakom Robin. Tror inte att Robin brydde sig, men ja belv bara så irriterad. Varför kan inte människor bara ursäkta sig och be att få komma fram? Samma sak hände in affären men då var det ja som "stod ivägen" Förstår inte, det är faktiskt inte så farligt att öppna mun och ursäkta sig och sen gå förbi eller välja en annan väg?
Det är många man kan bli irriterade på.

Ikväll blir det lugnt med lite cider,chips och lite god mat. Sen vet man ju aldrig förens efteråt vad som händer eller rättare sagt hände. =)

Hejjs Svejjs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0