En sån här blogg :P

Jaha...då har man skaffat sig en blogg, det är ju så många som har det nu för tiden. Skaffade denna blogg för ett par månader sen, men  har inte skrivit något i den än.
Varför vet ja inte, känner kanske att ja inte har haft tid eller att det har hänt något man borde skriva.

Saken är den att det har hänt ganska mycket i mitt liv på kort tid. Så om man tar det från början.
Onsdagen veckan innan jul skulle ja flytta hem till mina föräldrar för att jag o Sara hade bestämt oss för att flytta upp till Uppsala. Jag hade sagt upp min lägenhet tre månader tidigare. Jag o Sara har förbrilt letat lägenhet men inte fått någon. Det kändes ganska bra att flytta till mina föräldrar ända tills mamma kom och ringde på dörren och sa att det var dags att börja flytta ner möblerna.

Jag kände att ja började få ångest över att flytta hem igen, efter som man ändå inte har bott hemma på nästan 4 år. Jag bestämmer mig för att ja ska ringa o säga upp min telefon som ja egentligen skulle sagt upp långt förre. Medan ja sitter i telefonen ringer min mobil, som ni kanske förstår kan ja inte svara. Senare kollar ja upp nummret, det visar sig vara ett Uppsala-nummer. Ringer och kollar med Robin om han vet vem det är, men hade ingen anning om vem det kunde vara. Jag ringde upp och då var det från en hemtjänstgrupp i Uppsala som ville att ja skulle börja jobba där. Jag tackade ja, och chansade på att ja skulle få bo hos Robin.

Jag ringer upp Robin och berättar att ja fått jobb och frågar lite snällt om ja fick bo hos honom ett tag. Snäll som han är  sa han "ja".  Jag jobbade fram till nyår i Kolmården och flytten gick på nyårsafton, var lite rädd att ja inte skulle få med mig båda väskorna på tåget. Jag visste att ja skulle få med mig dem, men om ja skulle komma på och av tåget det var den stora frågan. Allt gick BRA.

Så nu har ja bott här sen nyårsafton och det känns jätte bra. Saknar mest mina kompisar där hemma. Fast jag tycker att vi håller kontakten väldigt bra. Jag pratar med dem nästan varje dag.

Nya jobbet går bra. Var väl inte så förtjust i början men nu börjar det bli bättre. Ska på fest med jobbet, så det är kul att de vill ha med mig. Det är ju en chans för mig att få lite kompisar här uppe.

En sak till som ja ser fram emot enormt mycket är när katten kommer hit, kommer bli så mysigt med en liten kisse som springer omkring och leker o har sig. Nu ska bara Robin komma på ett namn =)

Ja vet inte hur mycket eller om ja ens kommer skriva här igen, men nu har ja iallafall berättat lite om vad som hänt de senaste veckorna i mitt liv. En sak till som ja måste skriva så att alla får veta det.
En dag när ja satt och pratade med mamma i telefon så berättade hon hur mycket hon saknade mig. Men ja kände inte likadant, självklart så saknar man sina föräldrar o kompisar men ja mår bara så bra nu.
Nu känner ja mig verkligen glad och ja känner att ja mår bra. Och när ja gör det så känner ja att ja äntligen kan vara mig själv. Det var länge sen jag verkligen kände att ja kunde vara mig själv. "Hemma" påmindes ja så ofta om allt som hänt under åren.

Nu känns det verkligen som om ja kan släppa det, men tyvärr faller man tillbaka och grubblar lite då och då. Fast det är nog så att det alltid kommer ligga där på botten och ibland komma upp till ytan. 

Men nu ska ja slänga mig i soffa och kolla på Två och halv män :D Hejjs svejjs :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0