Arbetsdag utan rast.....

Ännu en dag på jobbet, gick ut kvart i åtta och kom tillbaka klockan 12.00.
Ja fattar inte att man inte ringer och fråga om man behöver hjälp om man inte kommit in så man iallafall kan ha lite lunchrast. Hos de sista brukarna innan tolv var det inte alls roligt, de hade en massa o klaga på. I ena fallet trodde ja brukaren kanske var en sån som klagade mycket men så var inte fallet. Tycker att det är konstigt att inte personalen inte kan ta lite större ansvar, nu är det ju säkert så att det inte är alla som beter sig så som brukaren klaga över, men iallafall.
Vi jobbar med människor och då måste man ju se till att de är nöjda med våran hjälp. För de har ju faktiskt våran hjälp för att de inte klarar av vissa saker i sin vardagen. Sa iallafall till våra samordnare så de skulle ta upp det med personen ifråga som hade haft den raden igår.
 
När jag kom in 12.00 så pratade ja med samordnarna och sen blev klockan kvart över, då tyckte ja inte att det var någon ideé och ha någon rast. För vad ska man göra en kvat? Hade ju tänkt åka hem och äta på lunchen. Jag körde på och slutade 40 minuter tidigare.
Just det, har byt min första stomipåse idag oxå, det gick faktiskt väldigt bra, så det är ja nöjd över.

Är så trött ikväll fast jag somnade o sov nästan en timma förut. Hade ju inte ätit något heller så när Robin kom hem var ja jätte hungrig så då gick ja o handlade kebab.

Jag hoppas iallafall att morgondagen kommer bli mycker lugnare än idag, men det vet man ju inte förens efteråt.

Heej heej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0