Aldrig i livet...

att ja tänker byta bort mina helger ifall ja måste, om det nu är så att ja får mer tid på mitt schema. Skulle jätte gärna ha kvar det som det är nu fast med mer tid. 85% Skulle vara prefekt. Då blir det alldeles lagom jobb och lönen blir perfekt.

Hur kom ja då på att jag inte ville byta helg?  Jo det ska ja berätta nu.
Förra veckan ringde hon som har hand om att ringa in vikarier och se till så att personalen räcker till. Grejen var ju det att hon ringde väl sådär runt halv nio, och då var ja verkligen inte vaken. Men tackade ja gjorde ja och skrev upp tiderna också för den delen. Till saken hör att ja fick bara en känsla av att ja skrivit upp fel dag, och när man väl har planterat den tanken i huvudet går den verkligen inte att få bort. Så i morse bestämde ja mig för att ta en promenad bort till jobbet.
När ja väl kommer dit så går ja in på kontoret och där sitter en o skriver. Jag hälsar och hon tillbaka, så säger jag bara "är det där schemana för imorrn"
Och då svarar hon jätte spydigt "Står det måndag på, så är det väl det"
Behöver man vara spydig bara för att man kanske vet mer än mig. Jag skulle jätte gärna vilja ha med mitt gamla jobb hit upp, men tyvärr går det ju inte. Så det är därför ja inte vill byta helg för att ja vill inte jobba med henne. Tycker att de är mycket bra människor som jobbar mina helger.

Efter ja varit på jobbet hade ja tänk och gå förbi affären som inte ligger alls långt hemifrån, men jag kände inte för att gå till den, hittade nämligen en alldeles möglig bröbit mitt i affären igår. Tog faktiskt kort på den, tyvärr har ja inte min telefonkabel här så jag kan lägga in den. Men det känns inte så jätte fräscht att det ligger gammalt bröd framme i affären. Därför gick ja över till Årsta som ligger nära mitt jobb. Där handlade ja mjölken ja lovat Robin och lite frukt till mig.

Ska bli kul när mamma och Sören kommer upp hit. Då ska ja köra bil, kanske bara blir runt kvarteret, men ja är såååå sugen på och köra bil. =)

hejjs svejjs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0